3 fordele ved at gøre din planlægning digital

Mange tyer stadig til den gode gamle løsning med pen, papir og post-its, når det kommer til planlægningen af arbejdsopgaver og projekter, men det kan være lidt af et puslespil at få planlægningen til at gå op. Der findes heldigvis en række digitale løsninger, som kan være en hjælpende hånd, når puslespillet skal ligges. Her har vi samlet 3 fordele, der er ved at gøre din planlægning digital.

Indholdsfortegnelse

Overblik med digital kalenderoversigt

Mange virksomheder benytter stadig den gode, gamle papirkalender hjemme på kontorvæggen, hvor der står, hvem der skal ud på hvilke opgaver på den pågældende dag. Det kan dog have betydelige fordele at skifte den fysiske kalender ud med en digital en af slagsen, hvis du gerne vil opnå et bedre overblik over din daglige, ugentlige og månedlige planlægning.

Ved at benytte en digital løsning til din planlægning får du et samlet overblik over, hvilke opgaver dine folk er ude på. Når du har det samlede overblik, kan du nemmere tage nye opgaver ind, og vurdere hvem der har tid til at tage opgaverne – og derved maksimere din indtjening.

Digital planlægning gør det muligt for dig at planlægge alt hjemme fra kontoret samtidig med, at dine folk ude i marken kan se dine opdateringer i realtid. Med realtidsopdateringer behøver dine folk altså ikke at tage hele vejen ind forbi kontoret hver dag for at se, hvilken opgave de skal ud på eller om der er blevet foretaget ændringer i deres opgaver. Alle informationerne opdateres nemlig automatisk alle steder i systemet, så snart du ændrer eller tilføjer noget.

Planlæg med skyggeplanlægning

Det kan være en fordel at vælge en digital løsning, hvor du har mulighed for at planlægge arbejdsopgaver og fordele roller i det “skjulte”, inden du deler det med alle dine medarbejdere. I E-Komplet har du muligheden for at benytte funktionen “Skyggeplanlægning”.

Det giver dig mulighed for at planlægge opgaver, som først bliver offentliggjort i din medarbejders kalender, når du er klar til det. Du kan altså planlægge og flytte rundt på aftaler i ro og mag, uden at dine medarbejderes nysgerrige øjne kan se det med det samme.

Når du har oprettet en aftale under skyggeplanlægning, skal du blot vælge det tidspunkt, hvor aftalen skal være synlig for dine medarbejdere. Indtil det valgte tidspunkt, vil aftalen kun være synlig for dig, og du kan altså roligt lave om i planerne undervejs i planlægningen, hvis noget skulle ændre sig.

Hele din forretning samlet ét sted

Flere digitale planlægningsløsninger er en del af en samlet løsning, hvor du har alt lige fra regnskab og planlægning til fakturering og kvalitetssikring samlet på ét sted. Det betyder, at du undgår dobbeltarbejde, da du ikke behøver at opdatere data manuelt eller overføre dem fra ét system til et andet.

Når du opretter en sag i dit system, kan du sætte folk direkte på opgaven, så det kan ses i kalenderoversigten, og herefter kan dine folk registrere timer og materialer direkte på sagen, hvorefter der kan laves en faktura – alt sammen i ét system.

Med et samlet overblik kan du nemmere og hurtigere flytte folk fra én sag til en anden, hvis det viser sig, at kræfterne er bedre brugt et andet sted fremfor det, som først var planlagt. På den måde har du mulighed for at udnytte dine ressourcer bedst muligt.

Du kan læse mere om planlægning i E-Komplet her.

Savner du spænding
i din indbakke?

Vi har en masse nyheder, historier og tips, vi gerne vil dele med dig. Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så sender vi noget godt indhold din vej én gang om måneden.

Privatlivspolitik l Betingelser

Måske vil du også kunne lide

En stor byge af klima- og miljøkrav regner ned over bygge- og anlægsbranchen i disse år, og selvom din virksomhed ikke er omfattet af kravene endnu, kan det være en god idé, at du forholder dig til dem alligevel. Du kan læse mere om hvorfor og hvad EU-taksonomien egentlig går ud på lige her.

Det må være enhver professionel håndværksvirksomheds drøm at levere godt kvalitetsarbejde til tiden, samtidig med at omkostningerne holdes nede! Men hvordan gør man det? Svaret kan måske findes i Lean Construction.

At drive en succesfuld håndværksvirksomhed kræver mere end blot godt håndværk. I en tid, hvor kriser, prisstigninger og mangel på kvalificeret arbejdskraft truer bag hvert gadehjørne, handler det om at have en klar strategi for, hvordan du sikrer omsætning og vækst i din virksomhed. Her har vi samlet 3 konkrete tips, du kan bruge, når du gerne vil skabe vækst i din forretning.

Lær mere om vores skræddersyede IT-løsning til håndværkere!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og få indsigt i, hvordan E-Komplet kan tage hånd om din virksomheds digitale behov.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet accepterer du vores vilkår og betingelser. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.

Screen shot af planlægningsværktøj

Lær mere om vores skræddersyede IT-løsning til håndværkere!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og få indsigt i, hvordan E-Komplet kan tage hånd om din virksomheds digitale behov.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet accepterer du vores vilkår og betingelser. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.

E-Komplet cloudløsning på PC