En IT-løsning, der gav ro i maven

Case: Jørgen Frandsens Eftf. 

Hos Jørgen Frandsens Eftf. i Skovlunde havde man faktisk igangsat en IT-løsning, men manglende overblik skabte en dårlig mavefornemmelse. Derfor var det med en vis forsigtighed, at virksomheden efterfølgende valgte E-Komplet – en beslutning, der dog viste sig at give ro i maven.

Behov for overblik

På kontoret for snedker- og tømrervirksomheden Jørgen Frandsens Eftf. sidder indehaver Anne Linnet og hendes to kolleger. Deres daglige arbejde inkluderer alt fra kundekorrespondance til sagsstyring, bogføring, fakturering og planlægning. Det er derfor vigtigt for de tre kolleger at have en administrativ løsning, der kan skabe et samlet overblik over både forretning og økonomi.   

“Der er mange ting, vi ikke længere behøver at lave selv. I E-Komplet kan vi bare trække data ud af systemet, og det sparer en masse tid. Alle på kontoret har adgang til de samme data, og alt i systemet snakker sammen. Vi kan hurtigt se, hvad der er udstedt på en sag, hvor mange timer der er brugt samt tilføje udgifter fra værkstedet eller bilerne”.

På jagt efter en ny IT-løsning

Jørgen Frandsens Eftf. var egentlig allerede startet op med en IT-løsning, men den dækkede ikke de behov, man havde for bl.a. planlægning og sagsstyring. I 2017 begyndte man derfor at lede efter et nyt system, der kunne hjælpe med at skabe overblik og effektivisere de administrative funktioner. Efter at have undersøgt forskellige løsninger på markedet, faldt valget på E-Komplet.

“Vi startede faktisk op med et andet system, men sad egentlig med en dårlig mavefornemmelse, for alle tingene blev sendt ud i byen, og vi mistede overblik og føling med tingene. Vi var først lidt skeptiske med at prøve et nyt system, men E-Komplet levede op til vores forventninger og endda mere til”.

Da virksomheden skulle til at gå igang med systemet, var tre af konduktørerne dog noget skeptiske. Men med E-Komplet, hvor alt er papirløst og adgang til informationer er lettet, kan de i dag slet ikke forstå, hvordan de har kunne styre sagerne førhen.

Læs mere om sagsstyring med E-Komplet her.

Stor gevinst trods stor skepsis

Administrativt arbejde kan til tider være tungt og tidskrævende. Derfor var det for Anne Linnet og hendes kolleger vigtigt at få et system, der kunne give det fulde overblik over virksomheden. Hos Jørgen Frandsens Eftf. har man efter overgangen til E-Komplet fået mere tid og overblik – endda mere end forventet. Faktisk så sparer virksomheden nu så meget tid på de administrative opgaver, at der er sparet behovet for en ekstra kontormedarbejder.   

“Det er altid med en smule skepsis, når man starter op i et nyt system, men vi har været godt hjulpet på vej af medarbejderne i E-Komplet. Når vi ringede til hotlinen, var der altid hjælp at få. Man skal bare i gang med det hurtigst muligt, selvom man synes, at det kan virke uoverskueligt. Men det betaler sig i sidste ende”.

En hjælpende hånd til svendene i marken

Det er ikke kun for Anne og de andre på kontoret, at arbejdsdagen er blevet lettere. Svendene i marken, der alle er tilkoblet systemet gennem en app på deres mobil, oplever også mere fleksibilitet og overskud i hverdagen.

“Det er blevet meget nemmere og mere fleksibelt for vores svende. De kan selv gå ind på sagerne med app’en, hvor de bl.a. kan indtaste timer”.

Anne fortæller endvidere, at app’en ikke blot er en stor hjælp, fordi den sparer svendene for en køretur til kontoret med ugesedler, men også inkluderer en meget nyttig funktion for virksomhedens ordblinde medarbejdere.

“Vi har faktisk mange ordblinde svende, og de er meget glade for app’ens funktion, hvor de kan indtale tekst, og de kan få teksten afspillet. Det hjælper dem meget i deres hverdag”.

Læs mere om digitalt arbejdskort her.

Jørgen Frandsens Eftf.

Jørgen Frandsens Eftf. blev etableret i 1961 og har siden 1966 haft speciale i forsikringsskader.

Virksomheden tæller ca. 20 medarbejdere og udfører alle former for forsikringsskader, heriblandt vand-, brand- og indbrudsskader.

Virksomhedens favoritter

  • Super let at komme i gang
  • Meget brugervenligt
  • Nemt at få hjælp fra supporten
  • Besparelser på tid og penge

Book et uforpligtende telefonmøde

Har du 10 min.? Så vil vi gerne fortælle dig om E-Komplets mange smarte funktioner og hvordan vores system kan tage hånd om din virksomheds behov. 

Hør mere om E-Komplet

*Du kan til enhver tid afmelde dig igen. 

Relaterede kundereferencer

Vinzent

500.000 kr. Så meget regner håndværkervirksomheden Vinzent med at spare i løbet af 2018 som en direkte følge af firmaets skift til E-Komplets samlede løsning for et år siden.

Houg Tømrer- og snedkerfirma

Det er ikke altid nemt at skifte fra ét IT-system til et andet, og ofte er der bekymringer forbundet med sådanne ændringer. Derfor skulle der også et længere tilløb til, inden Houg Tømrer- og snedkerfirma tog springet og skiftede IT-løsning – et spring de dog ikke fortryder!

Artusbyg

Efter byggevirksomheden Artusbyg A/S skiftede deres gamle regnskabsprogram ud med en samlet IT-løsning fra E-Komplet, har de ikke blot sparet tid på tastearbejde, men har dertil også fået meget mere overblik over deres projektstyring.

Sagsstyring der giver det fulde overblik

Med E-Komplets sagsstyringssystem kan du nemt følge med i, hvordan det går med dine sager. Vil du vide mere om, hvordan du kan få bedre overblik i hverdagen?