Derfor er digitalisering vigtig for din håndværksvirksomhed!

Tid er en knap ressource, og netop tid og penge kan man spare med digitalisering. Digitalisering er lettere at implementere end du måske tror, og øger både konkurrenceevnen såvel som udviklingsmulighederne for din virksomhed – ofte er det blot små ændringer i hverdagen, der giver en stor effekt på længere sigt!

Jackie og Stig foran skærm

Et samlet system?

Når du vælger at digitalisere din virksomhed, er det vigtigt at overveje hvilken form for løsning, der passer bedst til dine behov: Skal det være et overordnet system med integration til et regnskabsprogram, m.m. eller skal det være en samlet løsning?

Vælger du en løsning, der kræver integration med andre systemer, kan det være besværligt at organisere og forbinde de forskellige systemer, for derefter at få dem til at samarbejde: Der er måske ét system til regnskab, ét til planlægning, og ét til timeregistrering. Vælger du derimod et samlet system, bliver det lettere at oprette- og afslutte sager, køre løn, planlægge opgaver, registrere timer samt fakturere og bogføre, og du får dermed et gennemgående overblik over din virksomhed.

Et 360-graders overblik

Med digitalisering følger det fulde overblik, og forudsætningen herfor er at få samlet alle informationer ét sted. Med et IT-værktøj ved hånden, investerer du i din virksomhed samtidig med at du sparer på administrationstimerne: Arbejdsskemaet er flyttet ind på mobilen, faktureringen er hurtigere, og nye- såvel som planlagte aftaler er altid synkroniserede med medarbejdernes kalender.

Hold styr på virksomheden

Ved at automatisere arbejdsgange bliver de administrative opgaver effektiviseret, og sagsstyringen endnu nemmere. Dertil bliver faktureringen mere kontrollérbar, da f.eks. købsfakturaer automatisk lægger sig på den enkelte sag – klar til godkendelse løbende. Med digitalisering af arbejdsgange behøver montørerne i marken heller ikke længere at møde fysisk op på kontoret for at aflevere timesedler, da alt dette sker via app.

Digitalisering giver dig også mulighed for at nemt tilgå historik på hver enkelt sag. Du behøver derfor ikke finde de støvede ringbind frem, når tidligere kunder ringer med diverse henvendelser – de skal blot oplyse dig deres fakturanummer.

Savner du yderligere indblik i, hvordan det er at digitalisere en håndværksvirksomhed? Se hvad vores kunder har fremhævet som det bedste ved vores system:

 

’Med E-Komplet sparer vi tid – og det er vigtigt! 
Jeg er jo ikke blevet selvstændig for at sidde på kontoret’

(Hassing-Huset)

 

’Det jeg er gladest for, er at selvom jeg ikke er uddannet revisor, 
så kan jeg finde ud af E-Komplets system, hvor det førhen var de tunge
regnskabssystemer… Det tager mig ikke lang tid at lave løn til 18 mand: 
Jeg bruger ca. en halv time hver 14. dag’

(Nykøbing El-Service)

Del på facebook
Del på Facebook
Del på twitter
Del på Twitter
Del på linkedin
Del på LinkedIn
Del på email
Del på mail

Seneste blogindlæg